Tuesday, March 31, 2009

Tentang Seseorang

Ku lari ke hutan kemudian menyanyiku,.
Ku lari ke pantai kemudian teriakku
Sepi..sepi dan sendiri aku benci
Ingin bingar aku mau di pasar..
Bosan aku dengan penat
Enyah saja kau pekat
Seperti berjelaga jika ku sendiri

Pecahkan saja gelasnya biar ramai
Biar mengaduh sampai gaduh
Ada malaikat menyulam jaring labah-labah belang di tembok keraton putih
Kenapa tidak kau goyangkan saja locengnya biar terderai
Atau aku harus lari kehutan
Belok ke pantai..?

Bosan aku dengan penat
Dan enyah saja kau pekat
Seperti berjelaga jika ku sendiri


p/s: tetiba je aku jadi suka baca puisi ni..(dari filem AADC)..aku suka dengan bahasa sastera yang indah..tapi aku tak pandai nak cipta puisi sendiri..kalau ada pun, tu bukan puisi..sekadar luahan rasa di kala sepi...kadang2 ayat tu datang sendiri...bila baca mcm best plak...biarpun takde bakat dengan ayat yang tersekat2....tapi aku puas...

7 comments:

  1. lily pon suka...
    ni blog lily...
    http://penaquill.blogspot.com/
    x menarik pon...
    eheh...

    ReplyDelete
  2. aini...naper kiter x phm ayat die...
    ayat indon die pekat sgt ker??
    translate kan la..
    huhu~~

    ReplyDelete
  3. naper sume org kata sedap..
    naper kiter x phmm...
    sedih nie aini..

    ReplyDelete
  4. to: ainun
    baru blajar je buat blog ni...hehe..

    ReplyDelete
  5. to: sara
    sara...nrul cadangkan sara gi kat youtube...type tentang seseorang..dengar cara dian tu mendeklamasi puisi ni..nanti paham kot..hehe..

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin