Sunday, May 10, 2009

Cuti oh Cuti


cuti oh cuti
aku nak buat ape cuti ni
kena ada plan ni...aku tak nak masa aku terbuang mcm tu jer...
erm...biasanya time cuti panjang ni aku suka keje...
keje kat kedai kek..kedai runcit IKHWAN.
dekat jer dengan umah aku...jalan kaki..
pagi2 dah exercise...

masa keje kat kedai IKHWAN..pukul 6.30 pg aku dah terpacak kat depan kedai tu..aku rasa tak pernah lewat...kira aku sampai tepat la..
maklumlah atlit pejalan kaki Telok Kumbar...kena bijak set masa..hehe..
tapi kalau aku kuar lambat 5 minit..apalagi..aku jalan cepat2..pecut..tinggal mama n papa kat belakang..hehe..sepanjang sebulan lebih aku keje kat situ..mama papa pun teman aku gi keje..kami tiga beranak jalan kaki pagi2 buta..hehe..bagus utk kesihatan kami bertiga....

aku keje kat situ sampai 6.30 ptg..tapi kadang2 terlajak sampai kul 7 ptg..sbbnye time macm tu memang ramai la pelanggan yang datang kedai..sibuk skit..biasanya 6.45 ptg la aku kuar dari kedai tu..bukan pe..kalau lewat sangat..nanti hari dah gelap..nak malam..so..aku pun jalan cepat2.. biasanya aku akan sampai umah sebelum azan maghrib berkumandang...fuhh..alhamdulillah dah sampai umah...lega sangat..bukan per..masa aku jalan kaki nak balik umah...aku takut kena culik jer...bahaya2..anak dara jalan sorang2 time senja...

tapi aku takpasti la..cuti sem ni..aku keje ke tak..aduhai..mungkin tak kot...cuti sem ni aku ambik Kursus Ekonomi Rumah Tangga je lah..hehe..belajar memasak ker..belajar buat kuih2 tradisional ker..bab masak memasak ni aku memang fail..senang lagi jawab soalan matematik...hehe..

so kepada kawan2 semua..selamat bercuti k..gunakan masa cuti ni dengan sebaik2nya...

Masa itu umpama pedang....jika kamu tidak menggunakannya...ia akan memancung kamu

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin