Sunday, November 15, 2009

Kenangan RPA 2009

Assalamualaikum

Pada semester kali ini, aku terlibat dengan satu program anjuran Pusat Islam iaitu Rakan Penggerak Addin (RPA)....pada mulanya, aku tak tahu menahu tentang program nih...kisahnya bermula bila aku terima mesej dari seorang sahabat, Za..yang meminta aku untuk menggantikannya menjadi naqibah.....huhu...aku sebenarnya agak keberatan...sbb aku rasakan ada sahabat lain yang lebih sesuai dan lebih layak berbanding aku...kurang yakin...pandanganku...seorang naqibah biasanya mempunyai perwatakan dan penampilan yang sejuk mata memandang gitu...hehe..jadi..aku mesej sahabatku Mas Hasliza..orang kuat RPA KHAR...

Aini : Mas, aini tak de pengalaman la..tak pernah pun jadi naqibah...risau la plak.

Mas : aini, tak de pengalaman la kite kena cari pengalaman.....sekarang ni la kite nak belajar...insyaAllah..aini boleh

(lebih kurang gitu la bunyi mesej tu..ingat2 lupa..)

jadi, berfikir sejenak kata2 Mas tu...betul jugak kata Mas ni...tak pe la..aku cuba..tak cuba tak tau..cuba baru tau..hehe...(positif)..jadi untuk menambahkan keyakinan aku yang adakalanya pasang surut nih...aku ajak sahabatku Pia....alhamdulillah..pia setuju....pia ni seorang yang mudah dibawa berbincang...sering memberikan kata2 semangat kat aku..terima kasih pia..

Kemudian...kami menghadiri taklimat RPA di audi....berkumpul dengan sahabat2 yang lain yang majoriti bertudung labuh...segan rasanya..respect kat diorang sebenarnya...

masa dengar taklimat dr Ustaz Rosli (tak silap aku la) tentang peranan Rakan Penggerak Addin ni...aku mula fikir negatif :

mcm susah dan berat je peranan naqibah ni...huhu..mcm tak yakin jer.bukan mcm..memang tak yakin pun...tarik diri leh? minta orang lain la ganti....seperti biasa..pia menjadi pendengar terbaikku..memberi kata2 mutiaranya itu..

alhamdulillah...mendapat kekuatan...positifkan minda..tingkatkan keyakinan.ku teruskan perjuangan...akhirnya aku dapat melaksanakan tugas sebagai naqibah pada tahap yang memuaskan..(masih belum di tahap yang baik..harus banyak penambahbaikan..kena wat post mortem utk dr sendiri)

sebenarnya banyak benda aku nak cita..disbbkan masa mencemburui ..hehe..jadi aku singkatkan cita ni dengan memaparkan beberapa gambar kenangan ku bersama2 adik2ku yang tersayang....aku dah mula rindu dengan suasana usrah...huhu..rindu adik2..

memberi tazkirah kepada adik2
(sebenarnya...adik2 yang banyak membantu akak aini)

sedang membincangkan sesuatu yang serius..hehe..

sukenye diorang ni..berebut2 ambik..hehe..

dari adik2 tersayang..

terima kasih adik2...semoga ukhwah kita berkekalan hingga ke hujung nyawa..hehe..
saayaaaangg adik2..mmmuahhh..

p/s: banyak ilmu yang aku perolehi dari program ni...banyak perkara yang aku belajar....

1 comment:

  1. Nurun..rasanye nurun yg lagi byk bg semangat pd pia..

    InsyaAllah , kita jadikan pengalaman dan ilmu sepanjang RPA ini sebagai bekalan kita sebgai guru..

    Pia rsa byk lg benda yg pia perlu belajar..

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin