Thursday, November 5, 2009

Seri Pengantin

Assalamualaikum

Biasanya, kalau orang yang nak kahwin ni..mesti muka dia semakin berseri....muka gembira selalu..maklumlah..nak tukar status dari single ke married...bertambah bahagia bila pasangan kita tu adalah orang yang kita cintai..kira pilihan hati la..suka sama suka...cinta sama cinta gitu...i love u..u love me...wow...hehe...bila lah aku leh ucap kata2 jiwang ni pada si dia (sape2 je..skang tak de sape..serius)...utk situasi aku skarang...aku lebih selesa single...'single is simple'..teringin gak nak tukar status ni...hehe..tapi malas kot..hehe...nanti2 lah..

ok berbalik pada tajuk asal.hehe..actually ada orang tegur aku..first time aku dengar ayat nih...

" saya tengok kamu ni..berseri mcm pengantin jer..ada apa2 ker"

aku pun jawab : mana ada..sy tengah tension ni sebenarnya...susah gile paper pagi tadi....(saje ubah topik

~bukan apa..nanti meleret2 plak...malas aku...~

tapi nak kata berseri ke tak..aku rasa mcm biasa jer..tak pakai pun produk Aura Seri...jerawat betambah ada la .... cuma aku suka gak ar senyum2 kambing nih..hehe



kerna aku bahagia kalau aku senyum...bukan susah sangat senyum nih...gerakkan bibir tu skit jer...cuba try..senyummmmmmm..senang je kan....tapi jangan la 24jam senyum... kang tak pasal2 gi hospital bahagia plak..hehe..gara2 terlebih senyum...

bagi aku la...kenal ke tak kenal kita dengan orang tu...senyum je...apa salahnya..kadang2 senyuman kita ni bisa membuatkan orang sekeliling kita bahagia...manatau kann..hehe..kalau ada maslah ker....cuba untuk tersenyum....senyummmmmmm......supaya hati ni tak fikir sangat masalah yang menimpa...dengan senyum..kita dah bleh hilangkan rasa gundah di hati nih...hehe


Senyum tanda mesra
Senyum tanda sayang
Senyumlah sedekah yang paling mudah
Senyum di waktu susah tanda ketabahan
Senyuman itu tanda keimanan

Senyumlah... ...

Hati yang gundah terasa tenang
Bila melihat senyum diri kan tenang
Tapi senyumlah seikhlas hati
Senyuman dari hati jatuh ke hati


2 comments:

  1. waaa....so sweet ur entry kali ni..pasal senyum
    hehe....kte knl nurl sbb nurl ske senyummmm...
    igt x msa klas bm pro...nurl present pon senyum jer..ske tgk..
    nsb bek x jtuh ati..ngeh3x..

    ReplyDelete
  2. haha..yat ni..sibbaik yat bukan laki...kalu tak dah lama nurl ngorat..maklumlah..budak cute..hehe

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin