Saturday, November 21, 2009

Letak Jawatan



Assalamualaikum semua...heeee

Alhamdulillah...hari ni adalah hari terakhir aku berkerja di Kedai Runcit Sweet and Sour sebagai pembantu BOSS..hehe...esok (22/11/09) aku nak gi ambik gaji terakhir ku yang berjuta-juta tu..heee..tak banyak pun..cukup la untuk beli tiket balik penang nanti...tiket bas ye..bukan tiket flight..(tp ok gak..)...hee..

Pengalaman bekerja

~di sini lah tempat ku berkerja~

Sepanjang berkerja part time kat kedai ni...apa yang aku dapat erk? mestilah dapat duit...biasalah..mata duitan..duit2 di mana kau duit...

~segala2 perlukan duit..tapi duit bukanlah segala2nya~

heee...selain tu..aku dapat ramai kenalan sebenarnya..biasalah..muke yang sama jer datang dan muke akak yang sama je yang jaga (biasa time 5.00pt-8.00mlm)...so, sempat juga la buat sesi ta'aruf kat kaunter pembayaran....heee..kadang2 dah leh tau diorang nak beli apa...lebih2 yang suke beli rokok..tgk muke je dah tau nak apa...

~pelanggan tetap..nak discount ajer~

mcm2 ragam customer la yang aku jumpe.....kadang2 ada yang datang dengan muke masam..(takut gak aku tgk)...muke ala2 nak cari gaduh pun ada....yang paling aku suke..datang dengan muke yang ceria dan senyum2 kambing gitu..bukan apa, at least senyuman diorang tu dah boleh membuatkan hati ku ni tersenyum gak..plus nak mengekalkan mood aku agar sentiasa happy time keje..hee...ye lah..kadang2 penat tau..habis kelas jer...terus gi kerja..balik dari kerja..kena wat kerja...pastu dapat kerja (asgment)..buat kerja..gila kerja betul..sibbaik aku tak buat kerja gile..heee..tapi kan, bila aku bersembang2..bergelak ketawa..berlawak skit2 dengan diorang ni...aku dengan secara automatik akan lupa segala masalah yang bertimbun tu..heee...

Lelaki sopan

ehh..nape tetiba nak cite pasal lelaki sopan nih..hee..sebenarnya..sepanjang aku kerja kat kedai tu...first time aku jumpa seorang lelaki yang sangat sopan...sopan dan kemas orangnye.muke chinese look gitu.....hee...lepas bayar jer...mesti dia cakap...

"saya beli yer akak...terima kasih..sambil tersenyum..."

cara dia ckp pun sopan..hee..sibbaik adik..kalau tak..opss (nurl..please yer..jangan nakal..fokus kerja ok..)..actually..bukan aku sorang je yang puji dia..Boss aku sendiri pun ckp mcm tu...dia kata..tak sangka..ada lagi lelaki y sopan mcm tu...heee...

~tengah fokus kerja~

Kaki Kejang

serius..sejak aku kerja part time nih...kaki aku sering kejang..bila tengah nyenyak tidur..nanti mulalah kakikirikuni kekejangan...bila nak bangun subuh...jalan pun terhincut2...huhu...biasalah..orang kalau berdiri lama ni..selalu mcm tu..normal...teringat kat mama..huhu..kerja mama syik berdiri jer (potong kain)..sbb tu syik kejang..kesian mama..sob sob sob..sibbaik ada papa..hee..~rindu~

Terima kasih

~peace..ada rezki kita jumpa lagi..pasni nurl nakgi jadi cikgu plak~

apapun..aku nak ucap jutaan terima kasih kat bos..Abang Wan dan Kak Ros..(pasangan suami isteri..dah ada 3 puteri)...sebab sudi menerima nurl sebagai pekerja..terima kasih sangat2 sbb memahami jadual kuliah nurul dan memberi keizinan pada nurul utk tidak berkerja bila ada hal yang lebih mustahak (asgment, perjumpaan, kelas ganti dll)...terima kasih sebb tak pernah marah nurl bila datang lambat...heee..terima kasih sbb sediakan kemudahan internet bg menceriakan lagi suasana berkerja..(sempat lg nurl main fbok)..terima kasih sekali lagi....hee..~esok bg gaji lebih skit leh?~

1 comment:

  1. hehe..
    ade gak gmbr kte kat entry ni..
    leh laa mencapap cket..kih3x..

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin