Thursday, September 10, 2009

Di sebalik 09.09.09



Assalamualaikum....
Hari ni 10.09.09...jadi tarikh unik 09.09.09 telah pun berlalu..pelbagai kisah suka duka di sebalik tarikh ini...

kisah suka



aku dengan sahabat2 berbuka puasa di KFC..tepat jam 6, tika hujan turun dengan lebatnya...kami bertolak dengan menaiki kereta 'prebek' (mcm tu ke eja dia)...sem ni kira first time aku makan kat KFC yang dah di'renovate'...luas dan selesa..
mcm biasa..snap2 gambar tanpa menghiraukan keadaan sekeliling.tapi masih dalam keadaan yang terkawal...pepun kami bahagia..hehe...dah upload dlm facebook..suke la snap2 ni
ingat nak beli kamera y canggih..ala2 photographer tu..masih belum ada kesempatan..takpe..pelan2..insyaAllah de rezki..beli..


kisah 1/2 suka 1/2 duka

aku dan sesuatu

(tidak mahu berulas panjang..)

ok..kembali fokus pada satu lagi kisah


kisah duka

masa aku kat KFC..tiba2 aku terima mesej dari roomate ku Mira yang comel..dia sudahpun berumahtangga..hihi.so jangan cuba2 nak ngorat dia..umur kami sebaya...


mesej dia berbunyi begini :


" aini, nape x tutup strika..habis cadar ore
nsib baik ore blik awal..ln kl hati2la cikit"


astaghfirullah a'azim..Ya Allah..nape aku cuai sangat nih..aku lupa sangat2..memang aku tak check blik pas aku iron tudung atas katil dia...masa tu aku tergesa2..
(muka kesal sambil menyalahkan diri ni )
rasa bersalah......

sampai2 jer rumah..terus meluru ke arah Mira..ungkapan maaf disebut berulang2 kali..hati sedikit lega..bila melihat ekspresi wajah nya yang tenang..masih sempat ketawa kecil....tapi hati ni masih rasa bersalah..rasa kesal masih tersisa...

hari ni...aku beli cadar untuk mira..biarpun dia ckp tak payah beli ...sbb tak teruk sangat..tapi aku nak beli gak..aku kata kat Mira:
terimalah hadiah dari sebuah kesilapan...


end of story


3 comments:

  1. ermmm...
    i tertarik laa dengan u
    pye entry kali ni...
    bgus2...penulisan yg sgt baik..
    hehe

    ReplyDelete
  2. oppss...
    de satu lg..
    not prebek..but prebet..
    hehe

    ReplyDelete
  3. hehe..penulisan baik yat ckp??! hehe..bahasa jiwa bangsa..ceh..tiba2 jer

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin