Saturday, September 5, 2009

Kucing ajaib....




assalamualaikum...tetiba nak cita pasal kucing plak..biarpun aku bukanlah peminat kucing..tak pernah ada kucing...bukan takut kucing.....memang takde rasa nak bela kucing pun..huhu..

aku de sorang kawan nih..obses dengan kucing....ingat lagi..kalau dia tak gi sekolah tu...alasan dia tak gi mesti membabitkan kucing....kalau kita tanya ....awat hang tak mai sek semalam...jawapan dia .....erm kucing aku mati...kucing aku sakit..kucing aku cakar aku..kucing aku itu ini..mcm2 ar..

actually....idea nak cita pasal kucing nih terbit bila aku terbaca berita pasal
Kucing Hidup ditusuk anak panah..


kesian kat kucing nih..tetiba zuuppppp datang sebilah anak panah menembusi bahagian kepala...apa masalah pemanah tu sebenarnya..nak tunjuk skill pun..agak2 ar...kan banyak lagi benda lain leh jd mangsa..jangan la haiwan yang tak berdosa jadi sasaran....

Haiwan pun makhluk ciptaanNya...ada hak untuk hidup aman di muka bumi ni..kita pun kena beradab terhadap haiwan .....


2 comments:

  1. x suke kucing? emm...
    kasihan kucing tu... Allah panjangkan umurnya untuk tunjuk pd manusia akan kekejaman yg dilakukan...
    mesti si pemanah tu terkejut beruk bila nampak anak panahnya disiarkan dalam internet...
    betoi... sejak sekolah rendah lagi kita dah didedahkan bagaimana beradab dengan haiwan kan?

    ReplyDelete
  2. bukan tak suke kucing..kira suam2 suku la..yer kat sek cikgu dah terangkan.huhu

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin