Tuesday, September 8, 2009

Menjelang raya...

Assalamualaikum...
ni nak cita pasal suasana menjelang raya kat KHAR skit....
beberapa hari lepas..KHAR ada buka gerai2 jualan
ada jual tudung..kerongsang..kerepek..biskut raya...mcm2 ar..tapi tak semeriah tahun2 yang sebelumnya..
tahun ni buka gerai skit jer..so tak banyak pilihan...biarpun tak banyak pilihan...gerai2 ni kira tak menang tangan...lebih2 lagi gerai y jual tudung..sempat jugak la aku snap pic..


Pilih! pilih! Pilih! jangan tak pilih!..murah je dik..sehelai RM 20
(jerit abang yang baju merah tu)
sukenye dia...ramai yang beli tudung kat gerai dia nih.



masa ni..aku tgk je gelagat2 diorang ni pilih tudung..pilih yang cantik2...aku ni heran gak dengan diri ni..sbb tak teruja langsung..tak de perasaan nak beli..tgk jer orang beli...padahal aku kena top up tudung..sbb de tudung tu yang dah semakin pudar warnanya...kerongsang pun tak beli...brapa kali lalu gerai tu..pandang tak berkelip.cantik2..murah plak tu..tapi tak beli pun..huhu...nape erk? nak beli pun malas...mungkin mood raya tak datang lagi..

tapi yang pasti..baju raya..insyaAllah siap..maklumlah mama yang jahit...mama la yang pilih kain semua..biasalah..pilihan mama sentiasa terbaik...sebab apa aku ckp mcm tu..masa tu..ada la 2 3 pasang baju tu..aku tak berapa suke sangat dengan kain yang mama pilih...pastu aku jarang sangat pakai..tapi tak ckp la yang aku tak suka..tapi mama macam tau2 je..biasalah naluri seorang ibu...sangat memahami perasaan anaknya...pastu..mama suh pakai baju tu gi Kuliah..ambik masa gak ar aku nak pakai baju tu..adala 2 bulan baju tu terperap dalam almari.. then.tetiba rasa nak pakai...bila pakai...kawan2 puji..cantikla baju nih..hehe..aku pun rasa selesa sangat pakai baju tu...selalu plak aku pakai g kuliah..

pastu..call mama..

aku : mama, baju yang wane biru tu nurl pakai gi kuliah...mcm cantik la plak..hehe..kwn puji..

mama : tu lah mu...mu tu selalu mcm tu..lambat menikmati...


end of story


p/s: ape lah y aku melalut nih..

5 comments:

  1. haha~~
    nk kne tggu kwn puji dulu laa ni bru
    confident nk pkai ek??
    aduhaiii...(sambil snyum2 kambing)
    jgn wisau..sume bju nurl cntek2...
    rse mcm nk curik jer...
    opsss..terlepas lak kat cni..hehe
    pape pom pilihan mama yg da best...
    nti pilihan menantu pon yg da best...hehe

    ReplyDelete
  2. ada ati nak curik erk? pilihan menantu?? kena tanya mama la.." mama nak menantu mcm ner..si A mcm ni..si B..mcm tu..si C plak begini..si D begitu..hehe..mama suke y mana...nanti mama ckp..nape si E takde dlam senarai..hehe..

    ReplyDelete
  3. aini..
    silap2 mama dah ader senarai panjang..
    huhu~~
    gurau jer..

    aini perasan x..
    yati ader penyakit baru skrg nie..
    suka tulis dalam kurungan..
    (kompius nie)
    huhu~~

    ReplyDelete
  4. hahaha~~
    ko pon dh tahu kan sarah..
    hehe..

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin